Ajattelin silloin tällöin kirjoitella meidän Norjaan sopeutumisesta ja arjesta kuulumisia tänne. Tavoitteeksi vähintään yksi postaus kuukaudessa taitaa olla aika realistinen, kun kaksi ikiliikkujaa pitää huolen siitä että muuta tekemistä kyllä riittää. Koneelle pääsy on harvinaista herkkua nykyään ;) Nyt molemmat tuhisevat vaunuissa samaan aikaan (?!) niin saan laitettua tän blogin vihdoin alulle.
Muuttohommat alkaa olla aikalailla reilassa ja tavaratkin (muutamaa nurkissa lojuvaa laatikkoa lukuunottamatta) löytäneet pikkuhiljaa paikkansa. Ollaan nyt 2,5 viikkoa täällä asusteltu ja ihmetelty norjalaista maailmanmenoa. Ei se tosin niin kovin paljoa suomalaisesta elämästä näytä poikkeavan.
Kämppään ollaan tosi tyytyväisiä. Löydettiin ihana kolmio, läheltä keskustaa. Ja valaistu hiihtolatukin lähtee ihan ulko-ovelta. Testattu on ja hyväksi todettu :) Mukava treenipaikka löydettiin myös ihan läheltä, ja mikä parasta, siellä on lapsiparkki! Luksusta!
Jocke aloitti työt maanantaina ja minä olen vielä toistaiseksi kotona. Tarkoitus olisi alkaa pian tekemään keikkaa, kunhan lapset vielä kotiutuvat kunnolla ja itse pääsen sinuiksi kielen kanssa. Yllättävän hyvin on kyllä kielen kanssa sujunut. Eilen uskalsin jopa käydä yksin pankissa ja postissa hoitelemassa asioita. Kyllä ne tais mua ymmärtää ;)
Normaalia arkea täällä elellään, tosin aika upeiden maisemien ympäröimänä. Jäämeri on ihan vieressä ja tuntureita kohoaa joka puolelta! Oikein lupaavalta vaikuttaa!
 |
| Käytiin Aavan kanssa pulkkailemassa aamulla. Metsän ja tuntureiden välissä näkyy jäämerestä nousevaa höyryä. Ei oikein erotu kuvasta, mutta oli tosi upean näköistä. |
Nyt mars ruuanlaittoon ennen kuin kaksi nälkäistä herää :) Heipsis!