keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Viikko parhaan anopin kanssa :)

Moikka!

Meillä on hieman erilainen viikko takana. Jocken äiti on ollut meillä viikon kylässä ja ollaan vietetty laatuaikaa yhdessä! Tänään Zenitan kone starttasi kohti Suomea ja meillä alkaa taas paluu arkeen.

Viikon aikana ollaan käyty ajelemassa ympäri Altaa, kotoiltu ja nautittu myös hyvästä ruuasta. Ostettiin markkinoilta lämminsavustettua hylkeenlihaa ja turskan kieliä. Hylkeenliha oli ihan sairaaaan hyvää. Nams! :) Sitä pitää kyllä ehdottomasti ostaa lisää toistekin! Eikä maksanut muistaakseni kuin 250kr/kg (n. 30e/kg). Verrattuna esim poronlihan hintaan niin oli kyllä halpaa. Ja ehkä jopa parempaa! Ja kuulemma paljon omega 3sta :)

Tässä sitä hylkeenlihaa ja paneroituja turskan kieliä a'la Jocke :)

Käytiin Talvikin kylässä ajelemassa ja kalassa. Kalaa ei tullut mutta maisemat oli kyllä näkemisen arvoiset. Nähtiin muutamia pyöriäisiäkin hyppimässä merenpinnassa. Tässä muutamia kuvia matkalta.






Saatiin lahjaksi Zenitalta Altaturer- opas, siinä on esitelty kaikki Altan tunturit vaikeusasteineen. Kesää odotellessa!! =)



Nyt lähden valmistautumaan iltavuoroon! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!

2 kommenttia:

  1. Miten kaunista siellä onkaan! Fammulla varmaan ihana viikko takana tyttöjen ja teidän kanssa, noissa maisemissa vielä.......Oikein hyvää kevättä teille kaikille ja Koiruleille terkut myös, Masille erityiset :)

    VastaaPoista
  2. Mukavaa kevättä myös sinne etelään Stina!! :) siellä taitaa kevät olla vähän pidemmällä.. Terkut sinne kaikille!

    VastaaPoista