On taas aika päivitellä kuulumisia tänne.. Tuntuu että työ ja arjen hulina vie nykyään kaiken ajan eikä ehdi tänne päivitellä juttuja. Koitan nyt ainakin hetken vielä pitää tätä blogia hengissä :) Jeps.. Pääsiäinen on lähtenyt käyntiin. Se on täällä Norjassa tosi iso juhla. Vertaisin melkein jouluun, mutta ei kuulemma ihan joulun ohi kuitenkaan mene. Kysyin työkaverilta että miksi se on niin iso juttu täällä ja juhlitaanko sitä uskonnon takia, mutta kuulemma se isoin juhlan aihe on viiden päivän vapaat töistä ;) Täällä kaikki lähtee tunturiin mökkeilemään pääsiäiseksi. Sen on kyllä huomannut että koko kaupungista on trafiikki hävinnyt. Joidenkin on kuitenkin pakko siellä töissäkin olla. Nakki napsahti meille molemmille. Onneksi pari päivää vapaata on suotu myös meille! Täällä pääsiäisen (ja joulun) perinneruokaa on pinnekjöt. Se on kuivattua lampaanlihaa, jota pitää ensin liottaa vedessä 12h ja sitten höyryttää n. 3h. Ajattelin testailla viikonloppuna mitä siitä tulee. Mutta sitä ennen viel muutama työvuoro odottaa tekijäänsä. Me oltiin niin onnekkaita että saatiinkin tytöille hoitopaikat jo nyt ja minäkin pääsin alottamaan täysaikaisesti työt. Hassua että arki muuttui yhtäkkiä kerta heitolla. Tähän saakka kaikki on sujunut tosi hyvin. Olin varma että oon unohtanu vuoden kotona olon aikana kaikki työjutut, mutta kummasti ne on sieltä taas mieleen palautuneet :) Oon nyt tehny töitä kolmessa eri paikassa ja sain pitkän sijaisuuden kunnan vikartjenestesta. Niillä on n. 20 eri paikkaa johon meitä lähetetään paikkailemaan pidempiä sairaslomia tms. Siihen kuuluu vanhainkoteja, kotisairaanhoito, tk:n lääkäripäivystys, jne. Kiva nähdä erilaisia paikkoja, vaikka omalla tavallaan rankkaa aina tutustua uuteen paikkaan. Onneksi yhdessä paikassa ollaan kuitenkin aina pidempi aika kerralla.
Kevät tekee tuloaan.. Täällä on aika loskainen pääsiäiskeli.. +5C ja lumet yrittää kovaa vauhtia sulaa. Ihanaa kun alkaa pyörätiet pikkuhiljaa paljastua lumen alta. Nyt haaveilenkin uudesta pyörästä kunhan palkkapäivä koittaa! Ja jos vielä sais tytöille sellasen kärryn sinne taakse niin olis kyllä huppu homma. Tää on siitä kiva paikka että työpaikat ja kaupat on pyöräilymatkan päässä. Autoa ei oo pakko käyttää jos ei kovasti laiskota.
Rentouttavaa pääsiäistä kaikille!!! Loppuun vielä muutama kuva.
 |
| Tässä nää lampaanlihat likoomassa.. Mitä mahtaa tulla.. |
 |
| Tyttöjen maalaamia munia. Ulkona on vielä näin valoisaa vaikka kello on jo 21.00. Velkommen midnattsolen <3 Kuukauden verran pitää vielä odotella ja sitten on aurinkoa 24h :) |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti