lauantai 8. maaliskuuta 2014

Borealis Vinterfestival ja Finnmarkslöpet

Heippa!

Altassa alkoi tällä viikolla Borealis Vinterfestival. Ohjelmaa ja toimintaa on koko seuraava viikko täynnä. Torstaina vietettiin avajais-iltaa. Meidän oli tarkoitus vaan pikaisesti pistäytyä kurkkaamassa ohjelmatarjonta. Loppujen lopuksi siinä kävikin niin että päädyttiin istumaan iltaa täällä tutustumamme perheen luona ja oltiinkin kotona vasta puoli yhdeltä yöllä :D Viikon kohokohtana on tänään Altasta startannut Finnmarkslöpet koiravaljakko-kilpailu. Ajettavat matkat ovat joko 500km (8 koiralla) tai 1000km (14 koiralla). 1000km ajavat käyvät Kirkkoniemessä saakka kääntymässä ja tulevat takaisin Altaan ensi viikon lopulla. Kovia tyyppejä :) Tänään käytiin kannustamassa valjakot matkaan.






Tällä viikolla ollaan elelty muuten ihan normi arkea. Tytöt kävivät ekaa kertaa norjalaisessa neuvolassa. Aikalailla samat kuviot siellä, lukuunottamatta muutamia pieniä eroja. Täällä on rotavirus-rokote vasta tulossa rokotusohjelmaan. Suomessa ollaan edelläkävijöitä! Ja täällä ei suositella vastasyntyneestä d-vitamiini-tippoja vaan kalanmaksaöljyä, josta ne d-vitamiinitkin kaiken muun ohella tulee. Pitäisi varmaan ostaa purkkillinen kokeeksi tuota ihme öljyä, jonka nimeen kaikki vannovat. Tällä viikolla oon lisäksi käynyt sopimassa itselleni lisää keikkatyötä tk:n yhteydessä olevaan sykehjemmiin. Töitä olisi tarjolla paljon, mutta hoitopaikat tytöille puuttuu edelleen. Ensi viikolla puhaltaa uudet tuulet ja saamme kauan odotetun vieraan kun tyttöjen Zenita-fammu tulee meille kylään :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti