Moikka!!
Taas pikapäivitykset blogiin kun tytöt nukkuu! Mä olen aloittanut työt :) Teen 1-2 vuoroa viikossa, kun meillä ei oo vielä tarhapaikkoja. Työelämän aloittaminen tuntuu enemmän kuin hyvältä! Ihanaa vaihtelua arkeen. Teen sairaanhoitajan sijaisuuksia tässä ihan kävelymatkan päässä olevassa dementiakodissa. Siellä on hyvä totutella kieleen. Ties vaikka uskaltaisin vielä jossain vaiheessa siirtyä johonkin enemmän omaa koulutusta vastaavaan työhön. Leikkuriin on kuitenkin turha haaveilla, sillä Norjassa pitää opiskella vielä anest. hoitajan erikoistumisopinnot, jotka kestävät 2 vuotta. Sikäli mikäli oltais täällä kauemmin, hakisin kyllä ehdottomasti opiskelemaan. Näillä näkymin meillä on tarkoitus olla täällä 2 vuotta ja ottaa sitten uusi aikalisä. Tuntuu että reilun vuoden kotona olon jälkeen riittäisi paukkuja vaikka mihin. Oon niin täynnä työintoa! Saa nähdä kauanko tää fiilis kestää. ;) Oon monesti pohtinut miten hyvän valinnan joskus tein kun päätin lähteä hoitoalalle. Vaikka muistan päiviä kun on kironnut ettei valinnut jotakin toista ammattia, niin sairaanhoitajan ammatti on oikeesti tosi hyvä ammatti. Se antaa niin paljon liikkumavaraa. Luulen että ilman sairaanhoitajan ammattia mun elämä olis aika erilaista. En varmasti nyt asuisi Norjassa ja olis nänyt kaikkia upeita paikkoja täällä. En olis käynyt vaihdossa Afrikassa. En olis todennäköisesti tavannut miestäni. Lisäksi tää ammatti on avartanut niin paljon maailmankuvaa ja opettanut että elämä tosiaan on tässä ja nyt! Menipä syvälliseksi :) Mutta olkaa sairaanhoitajat ylpeitä ammatistanne!!
Nyt sieltä alkaa Suomen matsi. Minä, joka hyvin harvoin seuraan jääkiekkoa telkkarista ajattelin nyt pistää oman kisastudion olkkariin pystyyn =) Tsemppiä Suomi!
Loppuun vielä kuva meidän aamulenkiltä. Ihana kun aurinko on alkanut näyttäytyä! Päivän pituus täällä taitaa olla jo yli 8h. Kyllä huomaa miten paljon enemmän on energiaa kaamosaikaan verrattuna!
Yllä oleva video norjan sairaanhoitajaliiton kampanjasta. Ei näköjään toimi puhelimesta, mut jos kiinnostaa niin löytyy youtubesta: http://m.youtube.com/watch?v=USzTDpZV2JU
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti