torstai 6. helmikuuta 2014

Lyhyt katsaus meidän viikkoon

Moikka!

Mulla ei oo kovin paljoa nyt aikaa kirjoittaa, mutta teen pikakatsauksen meidän viikkoon.

Käytiin luistelemassa, jonka jälkeen maistui kuuma kaakao :) Tais mennä vähän haalareillekin, mut ei haittaa..

Käytiin puistoilemassa ulkona..

ja sisällä.


Minä oon päässy hiihtämään <3 Ja mikä parasta niin sukset voi laittaa jalkaan jo koti-ovella.
Me asutaan noiden kahden punasen pallon välissä.

Ja maisematkin oli aika kivat. (Vaikka kuva onkin huonolaatuinen)


Tällä viikolla ollaan ulkoiltu paljon. Kelitkin ovat lauhtuneet. Nyt n. -5C, taidettiin käydä jopa plussan puolellakin jossain vaiheessa. Mä oon aloittanut norjankielen kurssin, joka on suunnattu hoitoalalla työskenteleville. Täällä kaikkien hoitoalalla (en tiedä muista aloista) olevien on suoritettava B1-taso norjankielessä ennenkuin voi ottaa vastaan pidempää sijaisuutta/virkaa. Seuraava koe on vasta kesäkuussa, joten nyt on aikaa käydä kurssilla. Se on kaksi kertaa viikossa, 2,5h/kerta. Tapasin siellä muutaman mukavan suomalaisenkin :) 

Aika samanlaista tämä elämä täällä on kuin Suomessakin. Tosin muutaman asian oon huomannu joka on toisin. Yksi niistä on liikennekäyttäytyminen. Täällä autot pysähtyvät jo monen metrin päähän kun huomaavat, että jalankulkija on tulossa suojatielle. En oo kertaakaan vielä nähny tilannetta että autoilija ei olis päästänyt jalankulkijaa ensin. On ollut itselläkin peiliin katsominen kun on autolla liikenteessä. Täällä norjalaiset ovat oikeesti tottuneet siihen että suojatielle voi tosta noin vain mennä. Ja niinhän sen pitäisi ollakin. Varokaahan Norjalaiset kun tuutte Suomeen. En tosin tiedä onko tää vaan pohjoisen ilmiö. Eipä kuitenkaan mollata Suomea. Yks asia mikä täällä on huonommin on maitorahka. Tai se että täällä ei myydä kunnollista rahkaa. Täältä saa rahkantapaista valmistetta; Kesam mager. Ja se maksaa 17 NOK / 300g eli n. 2e. Kun taas Suomessa maitorahkapurkki (250g) maksaa n. 0,85e. Ja sitä meillä kuluu paaaljon. Sellaisia ajatuksia täältä tänään :)


2 kommenttia:

  1. Kiva saada lisää suomalaisia tänne ;) terv se sun kurssikaveri johanna :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mukava kun löytyy samanhenkisiä "kanssatovereita" :) nähdään pian!

      Poista